Se incarca...

Ai Transport Gratuit* Direct La Tine Acasa La Orice Comanda Peste 200 lei. Detalii aici

De ce se întârzie cu livrările de Black Friday

In perioada de după Black Friday, conceptul "Comanda azi și primești mâine" este simpla utopie.

Cumperi de Black Friday, plătești cash, cu cardul sau ramburs la livrare și aștepți apoi produsele. De cele mai multe ori, promisiunile făcute cu livrarea nu se pot respecta. Da, știu, tu te-ai pregătit corespunzător ca să prinzi ofertele, dar expedierea comenzii nu mai tine de tine, și nici măcar de magazinul de la care ai cumpărat. Deseori trebuie să aștepți cu mult peste timpul de livrare promis ca sa primești produsele comandate de Black Friday, asa ca nemulțumirile încep firesc să curgă.

In concluzie, care este adevăratul motiv pentru care, în ciuda bunelor intenții ale tuturor, primești produsul cu întârziere?

  • prima explicație este volumul imens de comenzi din România din aceasta perioada a anului, de zeci de ori mai mare decât într-o zi sau săptămână normala, volum care atinge sute de camioane pe zi doar de la cel mai mare retailer de la noi.
  • în al doilea rand numărul de curieri este in mod evident neadaptat și inadaptabil unui volum de marfa de zeci de ori mai mare decât in mod normal.
  • în al treilea rand, nu toți oamenii pot fi acasă pentru livrare în momentul în care vine curierul, adică timp dublat pentru livrarea comenzii, deoarece curierul trebuie sa revină în alt interval orar sau în alta zi.
  • în al patrulea rand, cred ca un Black Friday ideal ar trebui sa fie vara, deoarece condițiile meteo nu ne ajuta deloc in aceasta perioada de început de iarna, drumurile sunt tot cele din vara, nu s-au schimbat peste noapte și infrastructura lasă de dorit;
  • în fine, peste 90% din plata coletelor se face ramburs; nu toți clienții au bani potriviți sau pur și simplu nu îi au, ceea ce creste din nou timpul de livrare.

Ce poti sa faci când întârzie livrările de Black Friday ?

  • Poți sa aștepți produsele cumpărate mai ieftin, cu multa "răbdare si tutun" la dispoziție, și poți sa insiști la curier sau la magazin.
  • Desigur, poți sa anulezi comanda și sa te așezi la o alta coada de așteptare la alt magazin, la alt curier etc, ceea ce e total contraproductiv; la fel nu câștigi nimic.
  • Pentru a reclama întârzierea ai ANPC la dispoziție, care verifica dacă se respecta legislația, ceea ce nu înseamnă că produsul o sa ajungă mai repede.

Credem cu tărie ca magazinele ar trebui sa fie mai sincere, pentru ca pot sa știe timpii de livrare doar cu o zi sau doua înainte de a expedia produsele și mai cred de asemenea ca e nevoie și de mai multa educație din partea tuturor, curier și client deopotriva.